I made this widget at MyFlashFetish.com.

Ознаке

понедељак, 11. април 2011.

Lancia Montecarlo/037 Rally/037 Stradale



Lancia Montecarlo


Skorpija sa rivijere.
 Ona je skorpija,ali nije Maserati.Ona zapravo nije ni sa rivijere.Ona je sportasica sa centralno postavljenim motorom,rasni trkac i diznijev junak!Proizvodjena od 1975. pa do 1982.godine,bazirana na prototipu Abarth 030,rodjena je pod oznakom X1/8 i zamisljena kao veliki brat Fiatu X1/9.Proizvodnja je,medjutim,prepustena Lanciji a izrada karoserije studiju Pininfarina,te je novi model nazvan Lancia Beta Montecarlo.Proizvodjen je u tri varijante,kao coupe,spider i targa sa i dalje jedinstvenim sistemom manuelne demontaze krova.
 Naziv modela je pisan u jednoj reci-Montecarlo,sto je po recima odgovornih iz Lancije potpuno razlicit pojam od naziva dela Monaka,koji se pise razdvojeno.Koji primitivizam.Srecom,nisu imali potrebu da se glupiraju u SAD,gde je prodavana kao Lancia Scorpion,jer je Chevrolet u svojoj gami vec imao vozilo sa tim nazivom.Monte Carlo.Odvojeno.

 Kako bilo,u americi nisu mogli ni da plasiraju svoj motor od 1995cc i 120KS jer nije ispunjavao tamosnje standarde emisije CO2,vec je isti zamenjen onim sa 1756cc i 81KS sto je kumovalo trzisnom krahu na tom kontinentu.Ono sto nije uspela kod kupaca,uspela je kod dece,pojavivsi se u Diznijevom filmu "Herbie goes to Monte Carlo"(odvojeno),kao Giselle,devojka glavnog junaka.Ali,pored prelepog dizajna i glupog filma,njen najveci uspeh je to sto je bila osnova na kojoj je nastala



Lancia 037 Rally



Ili Lancia Abarth #037.Legenda Svetskog reli sampionata,sampion Grupe B 1983.godine i auto koji je porazio takodje legendarni Audi UR Quattro.1981.godine,Lancia je iskoristila nova pravila FIA koja su omogucavala homologaciju bez velikog broja proizvedenih serijskih primeraka.Sa celom karoserijom napravljenom od kevlara,i vozacima Walterom Rohrlom i Markku Alenom,Lancia je vladala svetskim relijem.
 Za pogon je koriscen dvolitarski cetvorocilindricni motor koji je u osnovnoj verziji razvijao 265KS,u verziji Evoluzione1 ravno 300KS,dok je u verziji Evoluzione2 koriscen 2.2 litarski motor sa fantasticnih 325KS!Tamna strana medalje je,nazalost,pogibija vozaca Attilija Bettege 1985.godine bas u ovakvoj Lanciji.










Lancia 037Stradale


 Pocetkom 80-ih godina,FIA se nasla u problemu kada je vecina dotadasnjih ucesnika u WRC-u zapretila odustajanjem jer je broj vozila koja su morala biti pustena u prodaju da bi se takvo vozilo moglo i takmiciti(tzv.homologacija) bio prevelik.Znajuci da je proizvodnja svakog primerka vozila tih karakteristika izuzetno skupa,FIA je drasticno redukovala trazeni broj primeraka jednog vozila da bi ono postalo i takmicarsko.Tada je Lancia,zarad homologacije,proizvela tacno 207 primeraka #037 sa oznakom Stradale koja jasno sugerise da su namenjeni relativno normalnoj upotrebi.
 Da li je Stradale moguce odrzavati s'obzirom na to da se suskalo da je posle svake etape na motorima reli verzije radjena generalna,da li ga je moguce voziti gradskim ulicama bez upotrebe lekova za smirenje nakon svake pomisli gde naci deo karoserije ako vas zakaci neko sa nekakvim Puntom proizvedenim u bilion primeraka pitanja su na koja odgovore moze dati samo jedna mala grupa srecnika koja ovo poseduje i uziva u voznji strmim ulicama Monte Carla.Odvojeno.

Нема коментара:

Постави коментар